PL
Niezależnie od tego czy musisz mieć dłuższy czy poprzedni zerwałeś czeka cię wymiana całego przewodu. W tym poradniku jak najprościej potrafię, wytłumaczę ci jak to zrobić.
Co potrzebujesz?
1. Kombinerki
2. Klucz płaski (rozmiar zależny od śrub)
3. Nożyczki/nóż/obcinaczka do pancerzy i linek (ja użyłem obcinaczki choć niektórzy tną nożem…)
4. Nowy przewód (w zestawie masz przewód, oliwkę, końcówkę, osłonki, nakrętki oraz bloczek do trzymania przewodu)
5. Hamulec, w którym wymieniasz przewód (proste ale nie o takich rzeczach człowiek zapomina)
No to do dzieła!
Odmierz długość nowego przewodu i zaznacz (np. taśmą) miejsce cięcia. Pamiętaj by sprawdzić długość kilkukrotnie co by fail’a nie popełnić. Obcinaczka w rękę i sruu… Delikatnie rozepchaj ścianki w miejscu przecięcia bo lubią się zwężyć. Weź w obcęgi klocek, w środek przewód i przytrzymaj mocno. Wbij lub wepchnij końcówkę przewodu, załóż osłonkę, śrubę i na koniec oliwkę. Operację powtórz na drugim końcu przewodu.
Odkręć przewód z klamki i zacisku uważając na wyciekający olej. Pamiętaj, że przewód siedzi dość mocno więc poruszaj nim trochę by go wyjąć. Nowo przycięty przewód przykręć pamiętając by mocno siedział ale bez HIMENowania bo urwiesz gwint. Oliwka powinna uszczelnić system.
Teraz tylko musisz zalać hamulec na nowo samemu, jeśli masz sprzęt (ja nie mam) lub oddać go do serwisu.
POWODZONKA!
Zdjęcia znajdziesz na dole. / You can find the photos at the bottom.
ENG
It doesn’t matter if you need longer one or you snapped the last one the change of the brake hose has come upon you. Here I would like to tell you how to do it in the most easiest and understandable way.
What do you need?
1. Pliers
2. Open ended spanner (size may be related to the model of the brake)
3. Scissors/knife/cable cutters (I use the cutters therefore some say you may use a knife…)
4. New brake hose (you will get a cable, plungers, an olive, hose connectors, covers and a block to hold the cable)
5. Brake that needs replacing of the cable
So, let’s go!
Measure the length of the brake hose (DO IT TWICE!). Mark the place with a tape and cut. Try to make this side round as much as possible as they tend to squash a little bit. Take your pliers and a block with your cable inside and hold it really strong. Stick the plungers into the cable with a hammer or just push it into. Now, put the cover, hose connector and the olive on the brake hose. Repeat the operation on the other side of the cable.
Remove the old brake hose from the lever and the clamp. Take off the cover and undo the nut. Then you’ll need to wobble the cable to free it from the lever or clamp. Watch out for the leaking oil. Mount the new cable into them remembering to tighten it but not too much or you are going to break off the thread. The olive should seal the system.
Now you just have to fill the brake with the new oil if you have the tools (I don’t) or just take it to the bike shop.
GOOD LUCK!
Komentarze
Prześlij komentarz